Ο «Θαργήλιος άρτος των απαρχών».

Ο «Θαργήλιος άρτος των απαρχών».

Δήμητρα - Χλόη, Μεγάλη μητέρα. Καθάρισέ με απο την αρώστια που (δικαίος) έστηλε ο Δήλιος Θαργήλιος Απόλλωνας... Μα πιο πολύ καθαρισέμε απο την ντροπή που γενούν τα ατοποίματα μου. Γνωρείζω πως «Φαρμακοί», δεν θα στολιστούν, με φύλα και καρπούς συκιάς, για μενα... Ούτε θα είθελα κάποιος άλλος «αντιπαθείς» στην Πόλη, να διοχθεί, στη θέση μου! (Εγώ είμαι ο πιο ποταπος απο όλους») Μάρτυράς μου, όμως, ή Άρτεμης, η παρθένα - κυνιγύτρα των δασών, πως, ότι έκανα, το έκανα απο ανοησία και όχι απο υπεροψία απέναντι στους Θεούς! Δέξου, απο εμένα, Μητέρα, το «Θάργηλο - άρτο των απαρχών», και καθάρισέμε! (*)

(*) «Θαργήλια» Γιορτή 6-7 Θαργηλιώνος - 7 μήνας Αττικού Ημερολογίου. (Μάις) Γιορτή καθαρμού που γείνωνταν 6-7 Θαργηλιώνος, τον 7 μήνα του Αττικού ημερολογίου... τον Μάιο δηλαδή. Γείνωνταν προσφορες με άρτους φτιαγμένους απο ΑΠΑΡΧΈΣ συγκομιδης... Ταυτόχρονα, δύο αντιπαθείς «Φαρμακοί», στολίζωνταν με Σύκα και διόχνωνταν απο την Πόλη. Έτσι τυρίτο το έθιμο του (Ελληνικού και όχι Βιβλικού) «αποδιοπομπέου τράγου» στην αρχαία Αθήνα, αλλα και αλλού με παραλαγές.

Κυριακή 7 Νοεμβρίου 2010

Aθηνά, κόρη παρθένα, Xαίρε!


.................................................................................................
http://el.wikipedia.org/wiki/Αθηνά
.................................................................................................

Παλλάδα, εσύ που πάλλεσαι...
και που, από την κεφαλή του Πατέρα Δία βγήκες, πάνοπλη και πάνσοφη!
Θεά Παρθένα Εργάνη, που ακούραστα διδάσκεις Τέχνες τους ανθρώπους...
και που την Ελιά έδωσες δώρο θεϊκό...

Θεά, πολεμίστρα, που τους Ήρωες προστατεύεις και εμψυχώνεις.
Σοφία Ορθή, που ποιητές και φιλοσόφους αγαπάς... δώσε μου λίγη εύνοιά.
Σοφία ζητώ, να κατανοήσω τα ακατανόητα...
και Σθένος να παλέψω τον κακό τον εαυτό μου!

Θέσε με υπό την Aιγίδα σου και προστάτεψε με.
Aιώνιο όρκο σου κάνω, στα νερά της Στύγος, πως...
άλλη Παρθένα από σένα δε θα λατρέψω...
και πως, ούτε σε θνητή γυναίκα θα δοθώ ξανά.

Μάρτυράς μου ας είναι η αιώνια έφηβος, η Αγλαύρια,
η τιμημένη κόρη του Κέκροπα,
που με τη θέλησή της έπεσε από την Ακρόπολη,
θυσία για την σωτηρία της Πόλης σου.

Aθηνά, Αγλαύρια κόρη, αγνή παναγία - παρθένα, Xαίρε!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου