Ο «Θαργήλιος άρτος των απαρχών».

Ο «Θαργήλιος άρτος των απαρχών».

Δήμητρα - Χλόη, Μεγάλη μητέρα. Καθάρισέ με απο την αρώστια που (δικαίος) έστηλε ο Δήλιος Θαργήλιος Απόλλωνας... Μα πιο πολύ καθαρισέμε απο την ντροπή που γενούν τα ατοποίματα μου. Γνωρείζω πως «Φαρμακοί», δεν θα στολιστούν, με φύλα και καρπούς συκιάς, για μενα... Ούτε θα είθελα κάποιος άλλος «αντιπαθείς» στην Πόλη, να διοχθεί, στη θέση μου! (Εγώ είμαι ο πιο ποταπος απο όλους») Μάρτυράς μου, όμως, ή Άρτεμης, η παρθένα - κυνιγύτρα των δασών, πως, ότι έκανα, το έκανα απο ανοησία και όχι απο υπεροψία απέναντι στους Θεούς! Δέξου, απο εμένα, Μητέρα, το «Θάργηλο - άρτο των απαρχών», και καθάρισέμε! (*)

(*) «Θαργήλια» Γιορτή 6-7 Θαργηλιώνος - 7 μήνας Αττικού Ημερολογίου. (Μάις) Γιορτή καθαρμού που γείνωνταν 6-7 Θαργηλιώνος, τον 7 μήνα του Αττικού ημερολογίου... τον Μάιο δηλαδή. Γείνωνταν προσφορες με άρτους φτιαγμένους απο ΑΠΑΡΧΈΣ συγκομιδης... Ταυτόχρονα, δύο αντιπαθείς «Φαρμακοί», στολίζωνταν με Σύκα και διόχνωνταν απο την Πόλη. Έτσι τυρίτο το έθιμο του (Ελληνικού και όχι Βιβλικού) «αποδιοπομπέου τράγου» στην αρχαία Αθήνα, αλλα και αλλού με παραλαγές.

Κυριακή 7 Νοεμβρίου 2010

Aποδιοπομπαίος...


....................................................................................................

Βδελυρός και ξένος. Aποδιοπομπαίος, μακριά από την πατρίδα μου.
Ανάξιος να τελέσω Σπονδές στους Θεούς και Χοές στους νεκρούς μου.
Aνεπιθύμητος στα Γυμναστήρια, στα Στάδια, στα Θέατρα και στα Ωδεία...
Mισητός, μη αρεστός στη Βουλή και στην Αγορά... (ακόμα και οι Eταίρες με αποφεύγουν)
Μόνος, έρημος, δίχως φίλους και χωρίς δικαιώματα στην Πόλη....
επιθυμώ και πάλι την επάνοδό μου... και προετοιμάζω το Θρίαμβο μου!

Aρωγοί μου, ο Δίας ο Kασσιόπηος, ο Aπόλλωνας ο Kερκυραίος,
η Άρτεμης της πόλης... και η Ήρα - Κυρά, η Ακραία!
Με τέτοιους Θεούς - βοηθούς... η είσοδος μου ξανά στο Πρυτανείο,
δεν μπορεί, παρά να είναι... ένα αναμφισβήτητο γεγονός!

Το μόνο που δεν ξέρω, είναι. το...
...πως θα με ξανά αγαπήσουν (?)...
...πως θα ξανακερδίσω τον Δήμο (?)...
έτσι, μισητό που με κατέστησαν οι «Άριστοι» και οι φίλοι τους, οι «Συκοφάντες»?


....................................................................................................

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου